Ordinul nr. 225/2013, privind activitatea R.S.V.T.I. , despre care vreau sa scriu in acest articol, este intrat in vigoare la data publicării acestuia in MO, adică în 02.08.2013.
Am aflat de apariția acestuia acum câteva ore și am apucat sa îl parcurg doar în viteză.
Sa vedem, pe scurt, ce noutăți aduce acest Ordin:
- Pentru societățile ce prestează servicii R.S.V.T.I. este necesară o procedură de lucru, conform Standardului de Management al calității, SR EN ISO 9001:2008.
- Urmatoarea pervedere, introduce trei litere noi la Art 39, care creaza noi obligatii R.S.V.T.I. -stilor:
- să confirme/să accepte lucrările de instalare, montare la instalaţiile/echipamentele prevăzute în anexa nr. 10 …
- să întocmească procesul-verbal de introducere în reparare a instalațiilor/echipamentelor prevăzute în anexa nr. 10, să supravegheze şi să confirme efectuarea reparaţiei prin procesul verbal de finalizare a lucrărilor la instalaţii/ echipamente…
- să confirme lucrările de verificări tehnice în utilizare pentru investigaţii/examinări cu caracter tehnic la instalaţiile/echipamentele prevăzute în anexa nr. 10, …
- să fie prezent în termen de maximum 120 minute la instalaţiile/echipamentele pe care le are în supraveghere în cazul producerii unor avarii, accidente sau la solicitarea inspectorului de specialitate din cadrul ISCIR …
- să efectueze activitatea de supraveghere tehnică la deţinătorul/utilizatorul de
instalaţii/echipamente, conform procedurii proprii …. - Se completeaza masura administrativa: suspendarea pe o perioadă de maximum 3 luni a autorizaţiei, în cazul încălcării prevederilor art. 39 alin. (3) lit. a), b) şi e);
- Se introduce Anexa 10, cuprinzand Instalaţiile/echipamentele care sunt supravegheate de către operatorii R.S.V.T.I. pentru lucrările de instalare, montare, reparare şi efectuare a investigaţiilor/examinărilor.
Având in vedere ca nu s-a acordat nici o perioada de grație, este nevoie să ne conformăm de urgentă, cu întocmirea Procedurii de lucru, și cu aplicarea celorlalte sarcini ce decurg din acest Ordin.
Spor la lucru, și nu uita:
„Nu sta degeaba, ca degeaba stai.”
PS. Te invit sa iți spui părerea despre acest ordin, printr-un comentariu, sub acest articol.
Deoarece PT ISCIR CR2 si PT ISCIR CR3 nu vor aparea curand, s-a dat acest ordin.
Am inteles acun o luna cu ocazia cursului de RADTA la Bucuresti, ca, se coace urmatoarea modificare la schimbare: RSVTI cu pregatire superioara va avea dreptul sa faca anumite verificari, care acum sunt de competenta CNCIR. Desigur dupa ce mai face un curs si mai da un examen.
Anul acesta iar este un ternmen de liberalizare a pietei verificarilor. (renuntarea la monopolul CNCIR) Este vorba de CR-2 care se coace cam de un an.
Cred ca aceste lucrururi trebuiesc privite si din perspectiva financiara. Deci s-ar putea sa ramana tot povesti, asa cum ne-am obisnuit.
Asa e. Circula unele zvonuri privind impartirea RSVTI in doua categorii. Vom vedea.
si pentru PFA este valabil ?
Se refera la operatorul RSVTI, nu la forma juridica, SRL sau PFA.
Prima modificare din ordin se refera la societati: sa intocmeasca Procedura de lucru.
domnule adrian, pareti un om informat si bine intentionat. as avea nevoie contra cost de ,,proceduri de lucru” la ascensoare de persoane pentru autoirizarea iscir a unui srl in bucuresti. am nevoie si de un rvta; daca nu puteti fi dumneavoastra, poate imi recomandati pe cineva. multumesc. am 55 de ani si 39 de ani vechime in domeniu, dar a fi un bun muncitor nu mai este destul, trebuie sa ma implic pentru a mai supravietui cativa ani pana la pensie. multumesc .
Imi pare rau, Mihai, nu am proceduri pe asccensoare, deoarece nu suntem autorizati pentru aceste masini de ridicat.
Poate citeste vreun coleg autorizat, care te poate ajuta.
Succes in noua activitate si cu curaj inainte. Experienta te va ajuta.
Nu se spune explicit dar PFA functioneaza ca o societate comerciala. Eu inclin sa zic ca da.
RSVTI va fi de grad 1 si de grad 2. Grad 1 cu studii superioare, pe doua module, respectiv pe IR sau IP sau poate sa aiba doar unul din ele, iar RSVTI fara studii superioare ramane doar cu supravegherea instalatiilor. RSVTI de grad 1 isi va da acceptul pentru lucrari de montare, instalare, reparare… Pana acum acceptul il dadea ISCIR printr-un aviz. Cu aparitia CR2 se dadea voie si altor persoane juridice sa faca verificari, ce face CNCIR acum, dar atata timp cat la conducerea CNCIR se afla fratele lui Augustin Zegrean de la Curtea Constitutionala, prescriptia nu va aparea curand. Si daca va aparea PT CR2 vor fi niste conditii in asa fel sa nu poata oricine sa faca verificari. Una dintre ele va fi ca persoana juridica sa aiba un capital foarte mare. Capitalul CNCIR este de 32 007 800 lei .
Zvonuri circula prin piata, dar cine stie care e realitatea. Pana la urma propunerea de CR2 sta prin vreun sertar, uitata prin minister…
Referitor la concurentii CNCIR, nu numai cerinta de capital capitalul va fi mare dar in special cerinta privind asigurarea de mal-praxis va fi foarte mare.
Nu stiu daca sunteti si furnizor de formare profesionala a adultilor, dar si acolo s-a schimbat legislatia si trebuie introdus un Sistem de management al calitatii. Legea nr. 167/2013 – modificarea si completarea OG nr. 129/2000 – formarea profesionala a adultilor
Nu, nu am intrat in acest domeniu, dar multumim pentru informatii
Memoriul tehnic preliminar avizat radtp mai este necesar? In cazul elevatoarelor ptr. vehicule?
Da, aceasta prevedere ramane in vigoare.
Da mai este. Dupa avizarea memoriului tehnic preliminar de catre RADTP-IR nu isi mai da acceptul ISCIR-ul, ci operatorul RSVTI.
Curios ca nu s-a acordat nici o perioada de grație pentru implementare!!
Se da startul pentru întocmirea Procedurii de lucru.Trebuie validata ? De cine ? Cum ?
De cand se va face aplicarea celorlalte sarcini (competente) ce decurg din adaugarile la Obligatiile RSVTI ( Art. 39 ) ?
Cele spuse despre RSVTI grad 1,grad 2 ,module IR ,IP mi se par logice,dar trebuie clarificari si timp pentru implementare…
Ordinul nr. 225/2013 a intrat în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I și poate fi consultat/descărcat de pe site-ul ISCIR, secțiunea
„Legislație generală ISCIR” . RSVTI Grad 1 si Grad 2 trebuia sa apara in PT CR3, dar mai asteapta.
Nu cred ca trebuie validata de nimeni procedura. Trebuie sa respecte doar indicatiile din SR EN ISO 9001-2008. In rest toate sarcinile se aplica deja, incepand cu data publicarii, cum zice si Ion.
Desi nu se prevede o perioada de implementare, o vom avea prin bunavointa celor de la ISCIR. Sa recunoastem ca e printre putinele institutii care nu vor sa te arda, la orice gresala.
Buna seara. Sunt nou in meseria de Operator RSVTI. Am vazut pe siteul ISCIR Comunicatul referitor la modificarea Ord. 130. Ma poate ajuta cineva cu un exemplu de „procedură din care să reiasă modalitatea în care se asigură efectiv activitatea de
supraveghere tehnică la deţinătorul/utilizatorul de instalaţii/echipamente, întocmită cu
respectarea cerinţelor standardului SR EN ISO 9001:2008 – Sisteme de management al
calităţii. Cerinţe;”.
Va multumesc
Am așteptat până acum să văd dacă apare publicat pe internet Ordinul nr. 225/2013 care completeaza activitatea R.S.V.T.I. și înca nu este nici o informație… Dacă-l detineți poate mă ajutați cu acest document! Vă mulțumesc!!!!!!!!!
Sorin, cum nu ai gasit ordinul 225?
Chiar deasupra comentariului tau este comentariul lui Ion, cu adresa de pe situl http://www.iscir.ro, iar eu l-am publicat pe acest blog la pagina ISCIR-CNCIR. Il poti vedea aici: http://www.madis.ro/blog/wp-content/uploads/2013/08/Ordinul-nr.-225-2013.pdf
Vad ca nimeni nu zice nimic de cele 120 minute in care trebuie sa fi obligatoriu in instalatie in caz de avarie sau ca asa vrea ISCIR-ul.
Sa inteleg ca daca esti Operator RSVTI nu ai drepturi, doar obligatii:
– nu ai dreptul la concediu de odihna (reglementat prin lege)
– nu ai dreptul la concediu medical (trebuie sa ajungi si de pe patul spitalului)
– nu ai dreptul de a parasi localitatea sau zona respectiva (pana nici la majoritatea infractorilor nu li se impune asa ceva).
Sau e o alta metoda de a spune ca o societate sau un punct de lucru trebuie sa aibe cel putin 2 Operatori RSVTI-sti care trebuie sa asigure permanenta.
Daca statul roman emite astfel de ORDINE, de ne mai miram ca patronii ne tin cate 12-14 ore de luni pana sambata si ne platesc salariul minim si atat?
Nu pot spune decat: RUSINE!!!
Daca pleaca in concediu, lasa printr-o decizie pe cineva in locul lui.
Ar fi o solutie asta, dar doar pentru firmele ce presteaza servicii de RSVTI, care au minim 2 RSVTI. Dar in firmele unde au un singur angajat cu curs de RSVTI, poate chiar unul cu o ora/zi? Poate apare o noua oferta: RSVTI de rezerva, pentru 2-3 saptamani, cat titularul este in concediu.
Tot despre cele 120 minute: Din moment ce nu este specificat cind incep sa „curga” cele 120 minute, aceasta adaugare in obligatiile RSVTI-istului este nula, neaplicabila sau daca o aplica cineva, poate fi foarte usor contestata. Apoi, acest ordin nu prea este constitutional pentru ca il OBLIGA pe operatorul RSVTI sa traiasca intr-un cerc in care deplasarea , pe jos, cu masina samd, sa nu depaseasca 120 minute fata de clientii pe care ii are, fata de domiciliu si clienti. Cind te contacteaza un posibil client, trebuie sa vezi daca este in RAZA TA DE TRAI? ( in RAZA TA DE TRAI intra: familia directa/restrinsa -sotie, copil, catel, purcel; familia largita- parinti, socri, frati, surori; clientii; etc ). Unde este dreptul la viata personala, la libertatea de miscare, la familie?
Dar daca ai „norocul” sa ai un alt eveniment in timp ce esti deja la un eveniment?
Rusinos ca se emit astfel de acte! Rusinos ca se gindeste cineva la astfel de prostii, iar la treburile chiar importante nu se gindesc acele persoane!
Buna ziua,
Sunt nou in aceasta meserie, si de un an urmaresc blogul dvs.
De exemplu pentru autorizarea unui elevator auto, ce sa schimbat cu ordinul 225?
Acceptul pentru inceperea lucrari de montare se realizeaza prin proces verbal (anexa 4) R1?
Art. 39 p2 si p3 la ce se refera?
1. Singurul model de proces verbal pentru RSVTI este cel din prescriptii . Dupa mine si acceptarea inceperii lucrari de montare la instalatiile care revin RSVTI-stului se face pe acest model.
2. Art. 39 pct. p3 este de fapt includerea in obligatiile RSVTI a obligatiilor deaja stabilite prin comunicatul privind asistarea de către operatorii RSVTI la investigații/examinări cu caracter tehnic dat in 06.02.2013.
3. Art. 39 pct. p2 stabileste ca RSVTI trebuie sa întocmească procesul-verbal de introducere în reparare, să supravegheze reparatia şi să confirme efectuarea reparaţiei prin procesul verbal de finalizare a lucrărilor la instalaţiile/ echipamentele prevăzute în anexa nr. 10 .
Asta spune ordinul.
Din pacate nu este foarte clar si nu sunt deloc lamurit asupra acestui punct. Nu-mi este clar daca pentru reparaţiile menţionate la art. 68 din R1 procesul-verbal de acceptare il da ISCIR-ul in continuare sau RSVTI-stul si de asemenea daca dupa reparatie procesul verbal de finalizare a lucrărilor permite repunerea în funcţiune sau mai trebuie chemat si CNCIR-ul. Citind si punctul p1 inclin sa cred ca pentru instalatiile din anexa 10 toate documentele le intocmeste RSVTI-stul.
Caut să fiu succint, dar legislatia este interpretabila, cred .
a) Din, PT R1 2010 pentru efectuarea reparaţiilor ,se disting cinci etape:
1 Etapă dinaintea reparaţiei.
2 Etapa de începere a reparaţiei;
3 Etapa de desfăşurare a reparaţiei;
4 Etapa finalizare a reparaţiei;
5 Etapa după reparaţie.
b) Conform Ordin 225 /2013 sunt două procese-verbale şi o activitate de supraveghere.
p2) RSVTI trebuie să întocmească procesul-verbal de introducere în reparare a instalaţiilor /echipamentelor prevăzute în anexa nr. 10, să supravegheze şi să confirme efectuarea reparaţiei prin procesul-verbal de finalizare a lucrărilor la instalaţii/ echipamente, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice aplicabile;
c)Conform PT R1 2010 sunt trei procese verbale şi o activitate de supraveghere.
1 Etapă dinaintea reparaţiei
Proces verbal de constatare în vederea introducerii în reparare;
2 Etapa de începere a reparaţiei;
Proces-verbal de acceptare a începerii reparaţiei;
3Etapa de desfăşurare a reparaţiei.
Activitate de supraveghere.
4 Etapa finalizare a reparaţiei;
Proces verbal de finalizare a lucrărilor de reparaţie;
5 Etapa după reparaţie. (comuna)
Autorizare/ admiterea funcţionării în continuare.
Întrebarea este, cine face Procesul verbal de constatare în vederea introducerii în reparare şi pentru care instalaţii?
Consider ca Procesul verbal de constatare in vederea introducerii in reparatie trebuie sa il faca RSL ul intretinatorului, pentru toate instalatiile care sunt sub incidenta ISCIR.
Buna ziua ,
Dupa mine p.v. se intocmeste de operatorul RSVTI . RSL prin definitie supravegheaza ca reparatia sa se efectueze conform documentatiei de reparatie , documentatie intocmita si avizata conform PT ISCIR aplicabila .
Cine ma poate ajuat cu o procedura de activitate RSVTI?
Procedura o poti descarca de pe blog, la pagina cu articole http://www.madis.ro/blog
Buna dimineata,
Daca am inteles bine, Ordinul 130/2011 cu modificarile ulterioare , spune:
„SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile şi responsabilităţile persoanelor fizice şi juridice autorizate ca operatori RSVTI
(2) În acest sens, operatorul RSVTI – persoană fizică are următoarele obligaţii specifice
b^1) să efectueze admiterea funcţionării instalaţiilor/echipamentelor şi verificările tehnice în utilizare la instalaţiile/echipamentele la care, conform prevederilor prescripţiilor tehnice aplicabile, aceste activităţi se realizează de către operatorul RSVTI;
Dar acelasi ordin spune:
(3) În afara obligaţiilor prevăzute la alin. (2), persoana juridică autorizată ca operator RSVTI are următoarele obligaţii specifice
e) să efectueze activitatea de supraveghere tehnică la deţinătorul/utilizatorul de instalaţii/echipamente, conform procedurii proprii întocmite cu respectarea cerinţelor standardului SR EN ISO 9001:2008 – Sisteme de management al calităţii. Cerinţe, actualizată
Deci eu inteleg ca aspectul referitor la procedura RSVTI se aplica doar pentruRSVTI-persoana juridica.
Daca am inteles gresit va rog sa ma corectati.
Cu stima.
Este corect. Se aplica doar la persoanele juridice.
Buna ziua,
Va rog sa confirmati daca :
Conform acestui Ordin nu se mai poate autoriza pe PFA – Operator RSVTI
Multumesc,
Stefan
Ba da, se pot autoriza Persoane juridice RSVTI, ca PFA. Ordinul nu interzice acest lucru
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns. Datorita faptului ca multe societati bugetare nu pot angaja cu 2 ore operator RSVTI,avand posturile blocate ,am facut un PFA pe numele meu si tot eu sunt si autorizat ca Operator RSVTI.
In anul 2009 am autorizat si PFA -la ISCIR. Acum am informatii ca nu se mai poate prelungii autorizatia pe PFA pentru ca ordonanta 225/2013 face referire numai la persoane juridice – cu cel putin 2 angajati ca si operatori RSVTI. (Am platit o taxa ca si o persoana juridica la ISCIR)
Cu respect,
Stefan
Unde este stipulat ca sunt nevoie de 2 ore pt un operator RSVTI?
o personae din extern poate presta servicii de acest gen?
Buna ziua,
Eu nu primesc de la ISCIR un raspuns concret pe tema autorizarii PFA- Operator RSVTI , care in principiu foloseste doar forta sa de munca.
Pentru a face SRL – cu minim doua persoane angajate ca si Operatori RSVTi – nu este avantajos pentru mine. Asta inseamna sa renunt la contractele incheiate pe PFA.
Sa clarificam putin ce intelege ISCIR prin definitie persoana juridica si persoana fizica autorizata
j) persoană juridică – orice entitate constituită potrivit legii naţionale, precum şi cele constituite în temeiul dreptului altui stat membru sau reglementat de acesta, indiferent dacă acestea sunt considerate sau nu ca având personalitate juridică;
k) persoană juridică de altă naţionalitate – entitate constituită potrivit legii altui stat membru şi care îşi are sediul social pe teritoriul acestuia;
l) persoană fizică autorizată – persoana fizică autorizată să desfăşoare orice formă de activitate economică permisă de lege, folosind în principal forţa sa de muncă;
m) subdiviziuni ale persoanei juridice – sedii secundare ale persoanei juridice, respectiv filiale, sucursale, agenţii, puncte de lucru, reprezentanţe sau alte asemenea sedii;
n) supravegherea şi verificarea tehnică a instalaţiilor – totalitatea activităţilor desfăşurate pentru respectarea prevederilor Legii nr. 64/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prescripţiilor tehnice aplicabile, desfăşurate de către operatorul RSVTI în scopul funcţionării în condiţii de siguranţă a instalaţiilor/echipamentelor din domeniul ISCIR;
o) utilizator – persoana fizică sau juridică ce are în folosinţă o instalaţie/un echipament.
(5) Persoanele fizice constituite potrivit art. 4 lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 44/2008
privind desfăsurarea activitătilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale si întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare, vor putea să îsi desfăsoare activitatea de operator RSVTI.
ART. 5 Activitatea de operator RSVTI se poate presta în una dintre următoarele modalităŃi:
a) în temeiul unor raporturi de muncă;
b) ca activitate independentă, în condiŃiile legii;
c) ca activitate societară, prin intermediul persoanei juridice autorizate
(2) Persoanele care îsi desfăsoară activitatea potrivit art. 4 lit. a) din OrdonanŃa de urgenŃă a Guvernului
nr. 44/2008, cu modificările si completările ulterioare, depun certificate specifice pentru dovedirea datelor
de identificare si a obiectului de activitate.
(3) Persoanele juridice de altă naŃionalitate depun documente echivalente emise de organismele
Stefan, in Ordinul Nr. 130 din 10 mai 2011, pentru aprobarea Metodologiei privind autorizarea operatorului RSVTI, se scrie la Art.27 b) , ca pentru a functiona ca persoana juridica autorizata RSVTI, este nevoie de minim 2 RSVTI-sti.
Probabil s-a luat in calcul, ca in perioada concediilor, sau in cazul unei imbolnaviri sa poata fi inlocuit unul din RSVTI-sti cu celalalt, deoarece in contractul pe care il inchei cu un beneficiar, nu poti prevedea ca suspenzi serviciile deoarece ai plecat in concediu.
Este o activitate putin diferita, deoarece in alte cazuri de PFA, nu te obliga la fel un contractr de prestari servicii ca un contract de RSVTI.
Am si eu o intrebare. Se poate autoriza ISCIR un PFA pe activitatea de RSVTI printr-un contract de colaborare cu un alt PFA , pentru a indeplini si conditia celor doua persoane ?
Multumesc
Parerea mea este ca nu se poate. Alfel se preciza si asocierea. Ca o solutie pentru tine, cauta un RSVTI, si angajaja-l cu doua ore pe PFA-ul tau. De anul trecut si PFA-urile au voie sa angajeze personal. Atat timp cat nu il desemnezi ca responsabil pe vreun contract de RSVTI, nu are nici o responsabilitate. Intre timp, lucrezaza intens, ai grija de partea de marketing, respecta-ti clientii si ofera mai mult decat promiti si in mod sigur in un an, chiar vei avea nevoie de serviciile unui alt RSVTI-st.
Dupa ce am vorbit cu un inspector ISCIR, pot confirma ca se poate autoriza un PFA cu un singur RSVTI, cu conditia sa aiba codul CAEN, corespunaztor. Autorizarea costa 150 lei.
Buna seara,cea anume acte ai depus la ISCIR pentru autorizarea PFA?
Multumesc.
Buna seara,
Deocamdata ISCIR nu autorizeaza PFA.
In viitoarele prescriptii se stipuleaza ca se vor autoriza si PFA, daca nu vor aparea modificari fata de proiectul existent.
Buna
Va rog daca stie cineva cum gasesc chestionare I.S.C.I.R intrebari si raspunsuri pentru
autorizare stivitor si auto-macarale (grupa a-I-a).
Va multumesc mult.
O firma care nu este autorizata ISCIR, dar are un angajat autorizat RSVTI poate efectua servicii externe de RSVTI catre o alta societate? Se invoca faptul ca firma are certificate ISO 9001, ceea ce este cu totul altceva (recunoasterea functionarii sistemului de management al calitatii nicidecum eligibilitatea tehnica si profesionala ca si RSVTI);
Dupa abrogarea ordinului 382/2009, eu nu am mai gasit conditiile din art. 5 al acestui ordin; dvs. aveti informatii in acest sens?
va multumesc,
Nu, o firma care nu este autorizata ISCIR, nu poate practica serviciul de RSVTI.
Pentru a se putea autoriza ca firma de RSVTI, trebuie sa aiba minim doi RSVTI-sti autorizati.
Certificarea ISO9001, nu poate tine loc de autorizatia ISCIR, sunt lucruri total diferite.
Va multumesc pentru promtitudinea raspunsului.
Din pacate, legislatia in domeniu nu precizeaza clar aceste situatii, eventual face referire la persoana fizica autorizata(PFA) care este alta situatie.
Eu activez in domeniul standardelor ISO (consultanta si auditor extern) si practic la mine interesul este de documentare. Dupa aparitia O 225/2013 am intocmit si eu o procedura; daca imi lasati o adresa de mail pot sa va transmit documentul, drept rasplata pentru efortul dvs. de a mentine un blog cu multe informatii. Nu spun ca este cea mai buna varianta, dar am urmat standardul ISO, legislatia si prescriptiile si consider ca este „muncita”. Ar putea fi, defalcata pe tipuri de echipamente, asta ramane la latitudinea utilizatorului, nu consider ca ar fi constrangeri in acest sens. Am intocmit-o la cerinta unui client, care vazand doar numarul de pagini, a abandonat-o pentru o procedura de 3 pagini; din pacate, responsabilitatea lucrului bine facut inca este o tara pentru multi.
Numai bine.
Buna seara dle Misina
Va rog sa ma ajutati cu procedura. Am incercat si eu una dar am ajuns la concluzia ca trebuie defalcata si sunt in criza de timp.
adresa mea de email este maryannemarica@yahoo.com.
Multumesc din suflet!
Ma bucur ca avem intre noi un specialist in domeniul ISO. Te rog sa imi trimiti procedura pe adresa: adrian.miclaus@gmail.com
Daca esti de acord, o sa o public langa cea intocmita de mine. Asa colegii nostri se pot inspira din amandoua, asfel incat sa isi creeze propria varianta.
Salutare si bine v-am gasit.
misana, poti sa-mi trimiti pe mail acea procedura la office@gma-maio.com?
multumesc.
Buna ziua,
Va rog sa-mi trimiteti si mie procedura respectiva , la adresa: mariana.cucoreanu@gmail.com .
Va multumesc.
Imi este foarte greu sa inteleg , aceasta abordare a unora dintre colegii operatori RSVTI, care solicita model de procedura de efectuare operare RSVTI la detinator
adica plecând de la forma consacrata din ISO 9001, nu trebuie decat, sa scri ce faci, si sa faci ce scri.
Eu inteleg ca acesti colegii nu fac nimic la detinator, nu desfasoara, nici un fel de activitate, nu urmaresc in nici un fel, modul de explotare al utilajelor, precum si situatia personalului autorizat ISCIR….etc
Nimeni nu intreaba, cum ar fi mai bine sa se faca de ex. urmarirea unui cazan de abur…sau al unei macarele, sa existe mai multe puncte de vedere si sa se discute cu argumente tehnice, asta ar fi o abordare care ar ajuta, colegii tineri.
Sunt de acord cu faptul ca exista obligatii, in lege a operatorului RSVTI, de a face……fara sa se explice cum…..daca are operatorul RSVTI competente…etc, nu este clar ce documente se vor incheia, de acord , dar ca sa-l intreb pe Ion de la Craiova , cum isi desfasoara el activitatea, ca sa fac si eu la fel…………pai daca era obligatioriu sa se faca cumva, aparea in lege si doar trebuia sa se execute.
Este evident ca aceste persoane, chiar daca vor obtine, de undeva o procedura,care nu ii reprezinta, vor continua sa faca un singur lucru, sa emita o factura lunara BENEFICIARULUI, conform contract.
Multumesc pentru acceptare.
Am o intrebare privin acceptarea inceperi lucrarilor de montare a unui pod rulant de 5t actionat electric:
Conform ordinului 225/2013 , art.39, al.2 , p1 „sa confirme/sa accepte lucrarile de instalare, montare la instalatiile/echipamentele prevazute in anexa 10 , in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice aplicabile”
Intrebare: -este obligatoriu ca acest proces verbal de acceptare a inceperii lucrarilor de montaj sa-l intocmeasca RSVTI sau se pote respecta vechea procedura cind acest proces verbal si vizarea documentatiei se facea de catre ISCIR
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Da este obligatoriu ca PV de acceptare sa fie intocmit de RSVTI. O sa fii respins de inspectorul ISCIR, daca o sa mergi cu o asfel de solcitare.
Multumesc pentru raspunsul anterior.
-Intrebarea acum este -ce responsabilitate are RSVTI prin aceptarea inceperii lucrarilor de montaj si intocmirea PV de acceptare si vizarea documentatiei preliminare de montaj -ce atributii are RSVTI al beneficiarului pe parcursul montarii unui echipament de ridicat (pod rulant de 5t, electric, cu comanda de la sol) (are RSVTI competenta necesara sa conteste solutiile tehnice prezentate de proiectantul si montatorul instalatiei sau sa solicite alte solutii-sau incercari ,masuratori – RSVTI neavand pregatire si experienta in proiectare si executie)
-O alta rugaminte-firma deruleaza pe fonduri europene mai multe proiecte de construire statii de epurare si statii de tratare apa in judet la care exista instalatii de ridicat sau instalatii sub presiune (electropalane, palane, pod rulant-actionat maual sau electric , vinci, CT, hidrofoare, butoaie de clor.. etc). pentru aceste lucrari exista un antreprenor general care face montajul utilajelor cu firme autorizate ISCIR pentru montaj, intrebarea este-incperea lucrarilor de montaj si autorizarea/acceptarea functionarii si punerea in functiune a instalatiilor, se poate face de catre antreprenorul general avand in vedere ca servisul si garantia de 1-2 ani este asigurat de antreprenor ? daca raspunsul este -da-Ce documente se intocmesc de catre RSVTI la preluarea instalatiei autorizate care a functionat in aceiasi locatie in aceleasi conditii , doar se schimba proprietarul (se preia de la antreprenorul general la expirarea termenului de garantie)
Va multumesc mult pentru ajutor
La prima intrebare, iti pot spune ca s-a discutat destul de mult pe acest subiect, la simpozioanele organizate de Asociatia ASPIR. Acum, depinde de pregatirea si experienta ta sa hotarasit daca poti sau nu sa contesti un proiect intocmit sau vizat de un RADTP.
In schimb poti verifica daca exista un proiect de montaj, daca este vizat de un RADTP, daca corespunde proiectul de montaj cu documentatia podului, de ex: seria, anul de fabricatie, producatorul, sarcina maxima, inaltimea de lucru, etc. Daca esti in domeniu, poti verifica spatiile de siguranta prevazute in R1. Etc.
Verifica daca podul are declaratia de conformitate, instructiuni de lucru si de intretinere, ( va trebui sa afisezi instructiunile in zona de lucru).
Verifica ca firma care face montajul sa fie autorizata pentru asfel de lucrari.
Apoi, dupa montaj, verifica sa emita Declaratia de conformitate pentru montaj, sa puna la dosar declaratii de conformitate ale materialelor folosite, daca se foloseste sudura, sa fie indeplinite procedurile de sudare, sa foloseasca sudori autorizati, etc.
Referitor la intrebarea a doua, da, daca antreprenorul are personal autorizat, poate face autorizarea instalatiilor, urmand sa iti predea instalatiile autorizate deja. Trebuie doar sa le inscrii in registrele instalatiilor si sa ai grija sa primesti documentatia completa in limba romana. Instalatiile deja autorizate sa aiba declaratia de conformitate, instructiuni de lucru si de intretinere, eventual lista pieselor de schimb. Verifici sa fie deservite de personal instruit si autorizat de ISCIR, sau Acceptat de RSVTI, dupa caz.
Buna ziua!
Va rog sa imi spuneti daca exista vreo reglementare concreta in privinta prevederilor Ordinului 130/2011 art. 40 litera d) conducerea unităţii este obligată ca la normarea timpului de lucru al operatorului RSVTI (angajat propriu) să ţină cont de numărul de instalaţii/echipamente, complexitatea şi vechimea acestora, precum şi de amplasarea lor pe o anumită arie geografică. Aceasta prevedere asa cum e formulata nu ajuta cu absolut nimic atata timp cat nu se dau niste limite sau niste exemple concrete. Ca sa fiu mai conret, vi se pare acceptabil ca o singura persoana sa se ocupe de 170 instalatii din domeniul ISCIR? Este vorba de aproximativ 70 instalatii de ridicat poduri rulante intre 8t si 125t, macarale portal intre 10 si 30t, electropalane, ascensoare; aproximativ 100 recipiente stabile sub presiune cu volum intre 0,5mc si 5mc, presiuni intre 10 si 60 de bari; cazane. Toate aceste instalatii au o vechime intre 20 si 40 de ani si sunt raspandite in aproximativ 20 de locatii din 5 judete, aproximativ aria unui cerc cu diametrul de 300km. Am o vechime de un an si ceva in domeniu dar din cate am citit si eu e imposibil pentru o singura persoana sa se achite de toate obligatiile si responsabilitatile legale pentru un numar asa de mare de instalatii. Ce poate face o persoana care este pusa in fata unei asemenea probleme de catre conducerea unitatii?
Nu exista reglementare concresta, nici macar cu titlu de sugestie. Dar:
In primul rand, poti presta servicii de RSVTI, doar in aria unei singure inspectii teritoriale, a ISCIR. Deci din start, toate instalatiile de pe raza altor inspectii teritoriale, nu ai dreptul sa le deservesti.
Daca mai ti cont si de ordinul 225/2013 al Inspectorului de Stat Sef ISCIR, prin care un RSVTI-st trebuie sa poata ajunge intr-un timp de maxim 2 ore la orice instalatie pe care o deserveste, iata ca ai mai redus aria cercului.
Fa o informare catre conducerea societatii, si explica-le ce obligatii ai, pentru fiecare instalatie si pentru deserventii instalatiilor, de care nu ai pomenit, poate o sa isi dea seama ca ei au raspundere, in primul rand, daca nu organizeaza corespunzator aceasta activitate.
Multumesc pentru raspuns si pentru amabilitate. Asa cum spuneati voi face o informare scrisa a conducerii. Marea problema a conducerii e ca nu cunoaste nici 1% cred din ceea ce inseamna obligatii si resposabilitati ale RSVTI. Partea buna e ca detinatorul raspunde impreuna cu RSVTI, poate macar asta ii va face sa priveasca mai atent problema.
Sunt nou in activitatea de RSVTI si va rog cateva clarificarii. Daca urmatoarele echipamente intra sub incidenta prescriptiilor ISCIR:
-compresoarele cu motor electric pentru aer,cu volumul recipientului pana la 150 l si presiune 15 bari.
-recipientii stingatoarelor de incendiu.
-boiler de apa calda cu incalzire prin serpentina de la CT si rezistenta electrica
-masina auto(port containar) dotata cu 1 sau 2 dispozitive de ridicat containare pentru deseuri (3-12t)( se folosesc si la transportul containarelor de gunoi menajer), si daca echipamentul trebuie manevrat de macaragiu si legator de sarcina sau alt personal.
Multumesc mult pt. ajutor
Buna, avand in vedere ca la institutiile bugetare se vor incheia contracte doar pe SEAP, stie cineva unde se incadreaza operatorul RSVTI, la codul CAEN (la cod COR stiu ca este 311941).Multumesc anticipat.
Va rog sa puneti intrebari in grupul Comunitatea RSVTI-stilor de pe facebook.
Aici nu se mai accepta, decat comentarii pe tema articolului.
Cineva m-a informat ca fiind PFA si avand autorizatie ISCIR ca operator RSVTI, trebuie sa ma inregistrez la ISCIR ca persoana juridica, altfel nu sunt in regula. Ma puteti lamuri daca exista vreun articol care sa ma oblige la acest lucru? Si ce presupune sa fac? Sa fac un fel de PFA SRL si sa angajez inca un om? Pentru ca mi se pare deplasat sa ma oblige pe mine sa angajez inca un om atat timp cat nu am un portofoliu atat de mare ca sa mai am nevoie de inca un om.
Eu banuiesc ca vor asta in sensul ca fiind SRL va trebui sa autorizez si sa platesc deci o autorizare RSVTI a firmei pe langa cea de persoana fizica.
Multumesc.
Din octombrie nu a mai scris nimeni nimic.Oare e clar ord.225?
Nici acum eu personal nu stiu daca un rsvt-ist poate printr-un PFA sa presteze servicii ca liber profesionist ptr ca la art.36 spune ca unitatea detinatoare/utilizatoare are obligatia bla bla bla..de a trimite la inspectia teritoriala ISCIR.cererea scrisa prin care solicita luarea in evidenta ca unitate ce beneficiaza de serviciile unui operator rsvti iar bla bla bla iar la lit.c spune:(ce sa mai trimita) copia deciziei conducerii unitatii detinatoare prin care s-a numit operatorul rsvti SAU COPIA DOCUMENTELOR CARE ATESTA RAPORTURILE CONTRACTUALE STABILITE INTRE OPERATORUL RSVTI SI UNITATEA DETINATOARE.
Nu scrie nimic legat de rsvti persoana juridica.
Iar la lit.d -copia autorizatiei operatorului rsvti.
Nu scrie nicaieri negru pe alb ca eu ca operator rsvti nu am dreptul sau nu am voie la libera practica.Ca pfa imi platesc toate obligatiile catre stat si nu vad de ce statul ar da voie cuiva sa ma opreasca sa nu mai fac acest lucru.