Am mai scris pe aceasta tema in urma cu un an, dar, aceasta ramane in actualitate.
Este vorba despre admiterea functionarii si Verificarea tehnica in utilizare a instalatiilor/echipamentelor supravegheate de RSVTI.
In unele cazuri, RSVTI-stii, din comoditate sau din necunoasterea legislatiei, in loc sa faca singuri AF si VTU la instalatii/echipamente, (exemplu transpalete hidraulice cu actionare manuala, transpalete cu actionare electrica sub 1 tona, nacele si platforme autoridicatoare, indiferent de inaltimea de lucru, dar sub 1 tona, etc) apeleaza la CNCIR, pentru efectuarea acestor verificari.
CNCIR, in goana dupa incasari cat mai mari, nu refuza nimic si desi nu are competenta sa efectueze aceste verificari, le efectueaza si intocmeste documentele de autorizare.
RSVTI-stul considera ca si-a facut treaba, detinatorul de instalatii de asemenea, mai ales ca plateste toate aceste verificari, dar in realitate instalatiile/echipamentele sunt tot neautorizate.
Este drept ca inspectorii de la Protectia muncii, nu sunt atat de bine pregatiti si iau de bune aceste autorizari, deci din acest punct de vedere nu se intampla nimic rau: Nu se dau amenzi si nu se opresc din functionare instalatiile.
Draga coleg RSVTI-st, cum mergi la CNCIR, la fel de bine poti solicita o verificare si la o Statie care face ITP la autoturisme, sau la vulcanizarea din colt. Tot cu instalatia neautorizata ramai si poate iesi mai ieftin.
ISCIR, nu recunoaste autorizarile facute in afara competentei de catre CNCIR si trateaza instalatiile ca fiind neautorizate.
ATENTIE: Se lasa cu amenzi pentru detinatori, amenzi pe care probabil detinatorul va dori sa le recupereze de la tine, pentru ca nu ti-ai facut bine treaba.
Ma intreb daca in aceste cazuri, nu ar trebui amendat si CNCIR-ul pentru ca isi depaseste competentele…
De curand am preluat serviciile de RSVTI la un lant de supermarketuri. In zona Prahova am intalnit o situatie destul de ciudata.
Magazinul detine transpalete electrice (fara functie de stivuire) cu sarcina maxima de 1.600 kg. Transpalatele au fost autorizate de CNCIR, in urma cu 3 ani, dar la numar de inregistrare ISCIR, au trecut E.I. Magazin 01, E.I. Magazin 02, …(unde Magazin este denumirea lantului de supermarketuri)
E.I. adica Evidenta Interna.
In mod normal pentru instalatiile inregistrate intern VTU se efectueaza de catre RSVTI. Dar totodata RSVTI, nu poate efectua VTU pentru transpalete electrice peste 1 tona.
Eu consider ca CNCIR a gresit in urma cu 3 ani, cand in loc sa inregistreze transpaletele la ISCIR, le-a dat numar intern.
Tu cum ai proceda, fiind RSVTI intr-un asemenea caz?
– Faci VTU si emiti un PV, deoarece transpaletele au Evidenta interna stabilita de CNCIR?
– Chemi CNCIR si soliciti efectuarea VTU, desi transpaletele au Evidenta Interna, si le lasi cu numar de evidenta interna?
– Soliciti CNCIR, corectarea erorii si inregistrarea transpaletelor la ISCIR?
Lasa un comentariu sub articol si spune-ti parerea in acest caz.
Buna ziua,
Referitor la ce ati scris de inregistrarea transpaletelor de 1600kg. CNCIR nu are competenta de a stabili daca o inregistrezi in evidenta interna sau la ISCIR. O inregistrezi conform prescriptiilor tehnice. Eu cred ca cel mai bine e sa solicitati CNCIR, corectarea erorii, eventual si o adresa catre ISCIR cu cateva explicatii referitor la eroarea produsa, asta doar daca e necesar. Probabil puteti sa le faceti inregistrarea la ISCIR si nu mai conteaza cum au fost inregistrate pana acum. Poate ma insel, nu stiu…
Eu am la societatea unde lucrez si o monogrinda cu electropalan de 0,5t la care i-a facut VTU acum vreo 2 ani CNCIR. La scadenta i-am facut eu VTU. Dupa ceva timp m-a sunat de la CNCIR sa-i facem verificarea. Cand i-am spus ca deja e facuta de mine, ca e pana intr-o tona, mi-a spus: „a, da, bine atunci…” Probabil ca mi-o faceau fara nici o problema. In concluzie, aveti dreptate ca CNCIR face VTU la orice, numai bani sa iasa… 🙂
Toate bune,
Ai dreptate, asta este solutia corecta. O sa solitit inregistrarea la ISCIR, si vom contacta CNCIR, pentru a face VTU.
Legat de competentele RSVTI (sau CNCIR), la electrocare, platforme deplasabile (nu si ridicatoare), trebuie facuta avizare? Am intalnit un RSVTI care a autorizat un electrocar, incadrandu-l la platforma deplasabila… eu am cautat si nu am gasit asa ceva in PT…
Electrocarele si alte carucioare sau mese pe roti care nu au si componenta de ridicare si conborare in vederea transportului, nu se autorizeaza, deoarece nu intra sub incidenta ISCIR.
Va salut.Un an cu sanatate si prosperitate dvs.si comunitatii RSVTI.
Probabil AF s-a facut pana la schimbarea regulilor referitor la cine si ce face conform prescriptiilor.Solutia-VTU cu CNCIR si acestia solicita nr.ISCIR (am avut eu speta la Bucuresti).
Sa auzim numai de bine
PTR 1/2010, art.2,3,4
Procesele verbale privind admiterea functionarii si verificarea tehnica in utilizare a instalatiilor/echipamentelor supravegheate de RSVTI se mai transmit la ISCIR?
Se trimit la ISCIR doar PV de scoatere din functiune prin conservare, casare sau vanzare, doar pentru instalatiile care sunt inregistrate la ISCIR.
AF si VTU, PV de casare, conservare, vanzare pentru instalatiile inregistrate intern, nu se trimit la ISCIR.
Buna seara , domnule Adrian
Multumesc mult pentru ca din cand in cand va mai amintiti si de mine !
Important este ca va amintiti atunci cand apare ceva nou…… Si , va multumesc mult pentru acest lucru ! Oricand gasesc ceva foarte interesant si mai ales util in ceeace scrieti dumneavoastra si colegii din bransa …..Va multumesc inca o data pentru ca m-ati acceptat in preajma dumneavoastra . Si acum ….rugamintea : De cativa ani „TESTELE ” pe care le-am intocmit (din initiativa proprie si din alte surse) , cu toate modificarile pe care le-am facut , au devenit cam cunoscute si sunt cam multi „examinati” care obtin MAXIMUL !
RUGAMINTEA este , daca este posibil , sa-mi trimiteti macar cate un „CHESTIONAR” pentru STIVUITORIST , MASINIST POD RULANT , LEGATOR SARCINI , MANEVRANT TRANSPALET , MANEVRANT NACELA , cam atat ….! Vi se pare cam mult ? dar la care sa obtina punctajul de trecere (glumesc !)
Si ca sa nu spuneti ca v-am deranjat degeaba , inca o intrebare : Durata normala de viata a unei PLATFORME (NACELA) autoridicatoare (PRB) , dupa care este necesara EXPERTIZAREA ,este de 10 ani ?
Sper ca nu v-ati suparat pe mine ! Daca se poate , se poate ! Daca nu , oricum raman admiratorul dumneavoastra !
Numai bine !
Dane, chestionare si cursuri de instruire gasesti in programul Expert RSVTI.
Poti sa il downloadezi si sa il testezi gratuit pentru 30 de zile.
Referitor la platforme si nacele autoridicatoare, se impune expertizarea dupa 12 ani.
Nu ma supar pe nimeni, chiar daca ma critica. Multumesc pentru aprecieri.
Stimati colegi
Avem o speta care vine inca o data sa evidentieze slaba pregatire a operatorilor RSVTI…si asta pentru ca o mare parte din cei care se adreseaza ASCIR si solicita ajutor, recunosc ca nu ii intereseaza subiectul, au fost fortati sa se ocupe de aceasta activitate, pe langa alte sarcini de serviciu curente, si doresc sa mimeze doar activitatea de rsvti.
Partea proasta la speta mentionata este ca, raspunderea este a lor si numai a lor, putem sa invinovatim CNCIR -ul ca autorizeaza utilaje pentru care nu au competente dar din alt punct de vedere, o fac dupa ce primesc o comanda…iar aceasta decizie se ia de catre BENEFICIAR,dupa consultarea operatorului RSVTI.
Noi ramanem la parerea ca s-a gresit in momentul in care s-a luat decizia de a nu se mai autoriza si inregistra in evidenta ISCIR, anumite echipamente, si care sa primeasca numar intern cu atat mai mult cu cat, acestea raman sub rigorile PT ISCIR, la fel ca celelalte.
Corect era sa ramana toate echipamentele sub control ISCIR, asa cum era odata prevazut in legislatie, iar pentru anumite categorii, la solicitarea operatorului RSVTI sa i se permita efectuarea autorizarii…..etc
In acest fel se evita încadrarea gresita a acestuia, dar cel mai important aspect,pentru aceaste categiori de echipamente, era ca cineva OBLIGA AGENTII ECONOMICI INTRETINATORI SA RESPECTE PT ISCIR.
Agentii economici intretinatori,nu respecta prevederile legale in vigoare…ex. la autorizarea unor echipamente de ridicat, membrii ASCIR care sunt autorizati in calitate de operator RSVTI, ne comunica faptul ca solicita agentului economic intretinator sa emita o declaratie de conformitate/proces verbal de probe de casa, exact asa cum a procedat si la AUTORIZARE, si sa semneze PV ISCIR incheiat de acestia cu aceasta ocazie, iar acestia REFUZA, pretextând ca nu il obliga legea… la cazane sub 400 kw, se întocmesc documetatii de autorizare, in lipsa unui operator RSVTI, in lipsa dovezilor care atesta efectuare VTP la supapele de siguranta….etc
Adevarul este ca multi RSVTI-sti , fortati sa preia si aceasta sarcina in plus fata de ocupatia de baza, nu au timp sa studieze toate prevederile reglementarilor ISCIR. Atunci, nu mai tin cont de nici o incadrare a instalatiilor si la scadenta fug direct la CNCIR, care ii primeste cu bucurie, chir daca este vorba de o simpla transpaleta.
RSVTI-stii care folosesc programul EXPERT RSVTI, nu mai au aceasta problema, deoarece la introducerea unei instalatii si a parametrilor acesteia, programul le indica clar cine se ocupa de AF si VTU pentru acea instalatie. Ulterior, pentru instalatiile ce cad in competenta CNCIR, programul le completeaza automat comanda catre CNCIR, iar pentru instalatiile ce cad sub incidenta RSVTI, programul completeaza automat PV de VTU intocmit de RSVTI.
Domnule Miclaus,
Va rog sa creati o rubrica (articol) cu titlul „INTREBARI SI RASPUNSURI”, pentru a fi dezbatute cat mai diverse situatii din domeniul ISCIR.
Va multumesc !
C. SUMURDUC
Exista deja de la infiintarea blogului o pagina numita Intrebari-raspunsuri. O gasesti chiar pe bara de sub fotografia cu Sibiul.
Macaragiu(manevrant macara) /legator de sarcina
In legislatie sunt 2 autorizatii diferite care se obtin prin cursuri sau instruiri.
1. Pentru un macaragiu din gr. E, care leaga sarcina si comanda macaraua, este necesara si o instruire de acceptare ca legator de sarcina, desi in cadrul cursului de macaragiu aceste lucruri i-au fost predate.
Instruirea pentru legatorul de sarcina se repeta anual cate 16 ore. Pentru prelungirea autorizatiei de macaragiu, anual se face o instrire (nu se precizeaza durata, ce poate fi de 10 min) se completeaza un test si se pune o stampila. Durata 20 min.
2. Un manevrant macara (electropalan pe grina fixa) care lucreaza in sistem banda, aduce piesa pe bancul de lucru si o transmite mai departe cu ajutorul macaralei. Piesa este prinsa cu ajutorul unui dispoozitiv special in functie de configuratia piesei. Manevrantul trebuie instruit si ca legator de sarcina, desi la instruirea ca manevrant macara i s-au predat in mare parte.
Sunt 2 exemple de care, atat ISCIR cat si ASPIR, pot tine cont la elaborarea unei noi legislatii (CR8-2009).
TRANSPALETA / SRIVUITOR
Transpaleta este instalatia ideala pentru stocarea paletelor si micilor containere in depozite sau ateliere.Latimea sa mica (inferioara latimii celor mai mici palete standardizate) permite accesul in culoarele de lucru cele mai inguste si stocarea in spatiile cele mai mici.
Transpaleta poate fi manuala sau electrica.
Stivuitoarele sunt cele mai importante utilaje pentru manipularea marfurilor paletizate din transportoare. Aceasta se poate inclina inainte si inapoi pentru a permite prinderea sau preluarea incarcaturilor, respectiv pentru a mari stabilitatea acestora pe furci si a intregului incarcator pe timpul deplasarii. Din aceste motive stivuitoarele, fata de alte utilaje de manipulare mecanizate, au posibilitatea executiei in varianta optima a produselor a manevrelor mixte de apucare-fixare-manipulare-transport al unei unitati de incarcatura.
Conform R1-2010, transpaleta cu Sn1t se autorizeaza de CNCIR, iar verificarea periodica se face la cele cu Sn >5t tot de CNCIR.. Pentru transpaletele cu Sn > 1t si Sn ≤ 5t verificarea periodica se face de CNCIR sau RSVTI cu imputernicire de la ISCIR.
Transpaleta electrica cu Sn > 1t o autorizeaza CNCIR-ul si in Raportul de Inspectie, o numeste stivuitor electric pietonal, desi documentatia tehnica a instalatiei este de transpaleta. CNCIR-ul se apara ca asa sunt asimilate transpaletele electrice, fara a se preciza un articol din legislatia ISCIR sau un Comunicat.
Prin acest fapt il pune in imposibilitate pe RSVTI sa ceara imputernicire de la ISCIR pentru verificari periodice.
Alt fapt ciudat, este ca persoana care manevreaza transpaleta cu Sn > 1t trebuie autorizata ca stivuitorist. Face cursul, si da examenul practic pe instalatia pe care lucreaza. O asemenea persoana care poate nu s-a urcat niciodata la volan, poate fi folosita si pe stivuitor (are autorizarie) cu posibile urmari de accidente.
Aceste fapte ne arata ca in anumite situatii din domeniu tehnic (ISCIR) se interpreteaza, ca in politica, in functie de interese.
Domnule Adrian,
Ce trebuie sa fac eu ca RSVTI cand in cadrul companiei mele se lucreaza cu o macara? Trebuia sa fiu contactat de catre RSVTI-stul care o are in pastorire sau de catre macaragiu? Lucrarea cred ca va dura cateva luni intrucat se construieste o cladire noua. Informatii prea multe despre utilajele care lucreaza nu am. Este posibil ca firma care construieste cladirea sa aiba macaraua inchiriata.
Va rog cu un sfat.
Multumesc,
Sarbatori fericite d-voastra si tuturor cele care sunt in legatura cu noi pe aceste site.
ADI
Am scris in 2013, un articol exact pe aceeasi tema.
Poti citi articolul aici: http://www.madis.ro/blog/cine-supravegheaza-instalatiile-inchiriate-2013-03-10/
Din cate stiu, dupa aparitia CNCIR, nu s-a mai dat nici o imputernicire catre RSVTI, din partea ISCIR.
Referitor la trecerea unui stivuitorist autorizat, de pe transpaleta cu catarg la stivuitor, intradevar, se poate face cu extinderea autorizatiei de catre RSVTI, cu o instruire de 8 ore. Dar, daca RSVTI-stul considera ca acesta nu este suficient de bine pregatit pentru manevrarea stivuitorului, poate sa nu ii semneze extinderea autorizatiei si sa dispuna scolarizare sau practica suplimentara.
Buna ziua. Pentru o macara turn tip K800 Cinomatic Italia cu parametri: S400-800 kg, lungime brat 3-5 m, H 19 m,de catre cine se face autorizarea de functionare?
Manevrantul unei astfel de macarale este atestat de rsvti?
Multumesc.
Atat autorizarea macaralei, fiind sunb 1000 kg, cat si a manevrantului sunt realizate de catre RSVTI
Multumesc pentru raspuns. Ma iertati, dar as mai avea o problema. Se intampla adeseori, in special la vulcanizari, sa gasim elevatoare montate si exploatate fara autorizatie de functionare. Cum ar trebui sa procedam legal pentru a obtine autorizarea functionarii?
Ar trebui efectuata o expertiza. (Verificare tehnica in utilizare pentru investigatii/examinari cu caracter tehnic)
TALOANE
Conform PT CR8-2009, autorizatia eliberata de ISCIR este insotita de un TALON pentru vize anuale. In prescriptie se mentioneaza ca « Valabilitatea talonului pentru vize anuale este de 4 ani », dar nu se mentioneaza felul anilor, consecutivi sau efectivi lucrati in domeniu. Daca o persoana obtine autorizatia si se angajeaza in domeniul respectiv dupa 4 ani, RSVTI–stul va viza talonul sau il va considera expirat ? Si in cazul intreruperilor de activitate situatia este similara.
Cum interpretam (in PT ISCIR nu trebuie sa se faca interpretari) cei 4 ani ? RSVTI-stul ii considera efectivi si vizeaza talonul, iar la un cotrol de fond ( ISCIR) sau juridic (Procuratura), acesta va fi gasit vinovat deoarece organele de control ii va considera succesivi. Cine are dreptate ?
Dreptatea e mereu la mijloc, dar in cazul unei anchete, RSVTI-ul iese cu siguranta cam „sifonat”. Am avut si eu cativa macaragii/stivuitoristi in aceasta situatie. Nu au profesat sau au interupt activitatea de macaragiu/stiv. Le-am facut instructajul, examinare etc. si la viza anuala am lasat liber anul in care nu au profesat. Am vb. cu inspectorul ISCIR si mi-a zis ca: „am facut bine ca am procedat asa, ca nu am cum sa gresesc in felul asta…” de parca nu era clar ca nu puteam gresi in felul asta :). Eu vad ca la multe probleme nici ISCIR-ul nu au raspunsuri, intrucat Prescriptiile nu sunt bine puse la punct. Totusi in asemenea situatii inspectorii ISCIR sunt destul de permisivi. Speram ca la elaborarea noilor Prescriptii Tehnice sa fie totul clar si sa nu mai fie loc de interpretari.
Avand in vedere ca din patru in patru ani trebuie efectuat un stagiu de instruire de 8ore, este clar ca anii trebuie sa fie consecutivi.
Buna ziua
Tot referitor la competentele RSVTI , prin ordinul 225/2013 se adauga noi competente:
p^1) să confirme/să accepte lucrările de instalare, montare la instalaţiile/echipamentele prevăzute în anexa nr. 10, în conformitate cu prevederile
prescripţiilor tehnice aplicabile;
p^2) să întocmească procesul-verbal de introducere în reparare a
instalaţiilor/echipamentelor prevăzute în anexa nr. 10, să supravegheze şi să confirme
efectuarea reparaţiei prin procesul-verbal de finalizare a lucrărilor la
instalaţii/echipamente, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice aplicabile;
p^3) să confirme lucrările de verificări tehnice în utilizare pentru
investigaţii/examinări cu caracter tehnic la instalaţiile/echipamentele prevăzute în
anexa nr. 10, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice aplicabile;
Dupa mine si aici lucrurile nu sunt tocmai clare si cred ca ar fi utile precizari care sa lamureasca lucrurile.
Am sa dau si 3 exemple :
1. – „să confirme/să accepte lucrările de instalare, montare la instalaţiile/echipamentele prevăzute în anexa nr. 10” inseamna sa verifice documentatia de montaj si sa intocmeasca procesul-verbal de acceptare a inceperii montajului in locul IT ISCIR? Eu asa inteleg.
2.- p^2) ce permite de fapt sa faca RSVTI-stului?
Concret: am o fisura de 5 cm in constructia metalica a unui pod rulant de 5 t si trebuie sa o remediez. Am contractat lucrarea cu o firma autorizata care a facut memorial ce contine si documentatia preliminara cu aviz RDATP.
In continuare ce trebuie sa faca RSVTI-stul, ce face ISCIR-ul si ce face CNCIR-ul ?
3.- procesul-verbal de finalizare a lucrărilor la instalaţii/echipamente este procesul-verbal de probe de casa sau este altceva?
Poate dl. Adrian Miclaus sau un alt specialist ar putea aborda acest subiect de interea pentru mine si probabil si pentru altii.
Multumesc.
Ion
Buna ziua,
La punctul 1, este corect ce ati scris, RSVTI, intocmeste un PV de acceptare a lucrarilor de montaj, in locul inspectorului ISCIR.
LA punctul 2: RSVTI-stul verifica documentatia de reparare, constata ca a fost avizata de RADTP, ca lucrarea efectiva se realizeaza de catre o societate autorizata si intocmeste un PV de acceptare a inceperii lucrarilor de reparare. Supravegheaza lucrarile de reparare, (poate verifica daca societatea autorizata foloseste sudorii autorizati, aplicarea poansonului sudorului, verifica ca sudurile sa fie controlate prin incercari nedistructive de catre o societate autorizata, etc). Dupa finalizarea lucrarilor si efectuarea probelor de casa de catre societatea autorizata, confirma efectuarea reparaţiei prin procesul-verbal de finalizare a lucrărilor.
Apoi trimite adresa la CNCIR si participa la VT efectuata de CNCIR.
Punctul 3: RSVTI nu intocmeste procesul Verbal de probe de casa. Acesta este intocmit de societatea autorizata care efectueaza reparatia.
RSVTI, foloseste pentru toate tipurile de Procese verbale, modelul de PV prevazut in anexa PT R1-2010.
Este corect ce a scris dl. Miclaus.
Dar pentru a intelege mai bine toti, ordinea ar fi urmatoarea:
1 – intocmirea proiectului preliminar de reparare de o societate autorizata pt reparatii (cazul de fata IR)
2 – verificarea proiectului de catre RSVTI, proiect ce trebuie sa cuprinda cel putin: memoriu tehnic de reparare, tehnologie de reparatie, desene cu defectul respectiv si remedierea lor, plan de examinari nedistructive. Eu le cer sa ataseze si copie dupa autorizatia de reparatii, dupa autorizatii RADTP, RTS, RSL si a sudorului autorizat.
3 – RSVTI-ul daca considera ca proiectul de rep este ok, intocmeste procesul verbal de introducere in reparatie conform ordin 225/2013
4- societatea reparatoare isi face treaba (in acest timp RSVTI-ul poate verifica daca lucrarea se face conform tehnologie de lucru, etc.
5 – in caz ca apar alte defectiuni ascunse care nu au fost prinse in proiect, reparatorul e obligat sa anunte RSVTI/beneficiar
6- dupa terminarea lucrarilor reparatorul tre sa intocmeasca dosarul final de reparatie cu toate verificarile nedistructive , materiale folosite, certificate de garantie/conformitate a materialelor folosite , process verbal de finalizarea lucrarilor, process verbal de probe de casa, declarative de conformitate la lucrarea executata (sper ca nu am uitat nimic)
7- RSVTI emite comanda la CNCIR pentru verificare in utilizare dupa reparatii. CNCIR mai cere si certificatul de verificare a impamantarii.
8-vine CNCIR si face probele in prezenta obligatore a RSVTI si RSL reparator
Cam atat. Sper sa ca nu am scris gresit ceva si imi cer scuze daca am omis ceva.
Toate bune.
Buna Adrian , am revenit dupa o destul de lunga perioada de timp cu o mica problema la care iti cer ajutor . Ca RSVTI am identificat in locatiile detinatorului un numar de 8 transpaleti care nu au nici un nr. de inventar si nimeni nu stie de documentatiile lor in schimb tot personalul se deserveste de acestia . Cum pot proceda ptr a-i inregistra si autoriza ? Multumesc .
Daca au placuta de identificare, poti reface documentatia, dar faptul ca nu au Declaratia de conformitate se poate corecta doar prin efectuarea unei expertize. Este posibil sa ai costuri apropiate de costul unui transpalet nou. Incearca sa convingi patronii sa cumpere altii noi.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Firma la care lucrez datorita situatiei economice si-a restrans activitatea motiv pentru care una din macaralele portal a fost decuplata de la curent pentru ca momentan nu are asigurat front de lucru. Se apropie verificarea tehnica in utilizare si in calitate de rsvti trebuie sa comunic cncir-ului scoaterea din fuctiune. Scoaterea din functiune a macaralei implica casarea (care se exclude deoarece exista posibilitatea de reporni activitatea in acel punct de lucru) sau conservarea. Care sunt lucrarile si ce costuri implica conservarea? Exista si alta solutie?
Buna ziua,
Conservarea se anunta la ISCIR. (la CNCIR, nu este obligatorie, dar este recomandat sa le raspundeti la solicitarea primita)
Daca masina de ridicat este decuplata de la alimentarea cu energie electrica, este posibil sa se efectueze doar lucrari de blocare a acesteia pe calea de rulare si lucrari de gresare, conform indicatiilor din cartea tehnica.
Nu sunt alte costuri, cu aceasta ocazie.
Va trebui sa puneti pe macara, la loc vizibil, o placa avertioare cu inscriptia: Instalatie oprita din functionare.
Intocmiti un Proces Verbal (modelul folosit de RSVTI) de oprire din functionare prin conservare.
Societatea detinatoare trebuie sa intocmeasca o adresa de instiintare a opririi macaralei prin conservare, catre ISCIR,( cu nr. de iesire si semnatura conducatorului cu stampila) la care atasati copia acestui P.V.
Adresa si PV se pot trimite la IT ISCIR, prin posta, Fax, e-mail.
Va recomand sa solicitati si Sefului Punctului de lucru sa semneze pe PV, deoarece daca reporneste macaraua fara sa va anunte, nu mai poate spune ca nu a stiut ca macaraua este oprita.
Cand doriti sa reporniti macaraua, chemati CNCIR-ul sa o reautorizeze si anuntati ISCIR-ul despre repornirea macaralei.
Succes.
Va multumesc.
la un transpalet ce ridica 2500 kg ce se face? va multumesc mult!
mentionez ca e transpalet manual.
Autorizarea transpaletilor manuali este similara cu cea a palanelor manuale.
Vezi raspunsul in pagina intrebari-raspunsuri de la acest blog:
http://www.madis.ro/blog/questions/autorizare-palane-manuale/
Buna ziua domnul inginer Miclaus Adrian,
sunt intr-o nedumerire si va adresez intrebarile urmatoare :
– cine poate deservi un :
A) TRANSPALET ELECTRIC CU CATARG de tip HANSELIFTER – GERMANIA cu H max=4500 mm si Q max =1500 kg si ce curs este necesar sa detina.
B) De asemenea pentru un TRANSPALET ELECTRIC CROWN 2000 WP (Qmax=2000kg si H rid=130 mm)
C) si un CARUCIOR ELECTRIC JUNGHEINRICH EJE 16 (M Qmax=1600 kg si H rid=122 mm).
Astept raspunsul dumneavoastra deoarece imi va fii util .Va multumesc si va doresc o zi excelenta.
Pentru toate Transpaletele electrice cu functie de stivuire, este nevoie de stivuitoristi autorizati de ISCIR. Firmele care fac cursuri de stivuitoristi, le gasesti pe siteul ISCIR.RO.
Pentru transpaletele electrice fara functie de stivuire, RSVTI face instruirea si acceptarea manevrantului.
Buna ziua,
O intrebare am si eu daca ma puteti ajuta.
Pentru o macara cu H= 3 m care are montat pe brau un motor electric(vinci) care ridica maxim o tona, trebuie ISCIR? Avem nevoie de o validare sau permis special pentru operator? ce fel de verificare se face la aceasta macara?
Multumesc
Buna ziua,
Echipamentul intra sub incidenta ISCIR. Asta inseamna ca utilizarea ise face conform prescriptiei PT R1-2010.
Ca detinator sau utilizator, trebuie sa aveti RSVTI (angajat sau contract cu firma autorizata)
RSVTI-stul face admiterea functionarii echipamentului si instruieste manevrantii pentru deservirea acestuia.
Stiu ca au fost niste modificari privind admiterea functionarii la instalatiile sub presiune. Noi, ca RSVTI-sti pana la ce valoare a indicelui VxP= ??? avem dreptul legal de a autoriza?
Modificarile se aplica doar vaselor de expansiune cu membrana si recipientilor hidrofor.
P x V <= 200
PS vino pe facebook in Comunitatea RSVTI-stilor.
E mai usor de comunicat
Dar la celelalte recipiente sub presiune, cum se stabilește? Care este PT care reglementează chestia asta?
Sunt mai multe prescriptii.
Le gasesti pe toate pe http://www.iscir.ro
MULȚUMESC. Sunt in ,,BEZNĂ TOTALĂ”.
Buna, ma intereseaza sa stiu daca pt transpaletul electric fara catarg trebuie autorizatie ISCIR . Multumesc !
Se admite in functionare de catre RSVTI
Buna seara, este adevărat că este în dezbatere/propunere legislativă ca viitorii Rsvti-stii sa fie autorizați doar cei cu studii superioare?
Inca nu a aparut in dezbatere publica nicio prescriptie, care sa aiba aceasta prevedere.
Pentru un transpalet electric fara catarg ce poate functiona si in mod autonom https://ep-equipment.com/wp-content/uploads/2022/11/XP15-EN-Brochure-3.pdf este necesara autorizare ISCIR sau RSVTI? Va multumesc pentru ajutor
In prescriptii nu se spune nimic de transpalete autonome, deci ramane la RSVTI.
Te invit in Comunitatea RSVTI-stilor de pe Facebook.